Miltä näyttää After Sales/Huolto-tiimin tyypillinen työpäivä ProMinentilla?

ProMinentilla huolto sekä After Sales ovat oleellinen osa liiketoimintaa. Huollon ja After Salesin työtehtäviä tekeekin ProMinentilla useampi henkilö. Tässä blogitekstissä avataan sitä, mitä ProMinentin After Sales/Huolto -tiimin työpäivään esimerkiksi kuuluu!

Viikko alkaa palaverilla

Tyypillisesti viikon alussa pidetään palaveri, jossa käydään läpi huoltotilaukset eli HUTIT. On tärkeää varmistaa ajoissa, että huoltohenkilöllä on huoltokohteeseen lähtiessään kaikki tarvittavat tavarat mukana. Palaverissa sovitaan huoltokeikat ja laitetaan ne huollon Outlook-kalenteriin sekä HUTIlle järjestelmään.

Päivän aikana ollaan yhteydessä asiakkaisiin ja sovitaan sopiva päivämäärä huoltokäynnille. Huolto antaa teknistä tukea myös sähköpostilla ja puhelimitse. Usein asia ratkeaa ihan näin, mutta joskus täytyy jalkautua kentälle!

Huoltoa kentällä ja ProMinentin tiloissa

Kentällä liikkuvien huoltohenkilöiden työpäivään kuuluu myös huoltokohteisiin menoon valmistautuminen. Lisäksi asiakas saattaa edellyttää koulutusta, ennen kuin sinne voi mennä: koulutukset koskevat esimerkiksi alueella liikkumisen turvallisuutta. Näihin koulutuksiin voi mennä useampi tunti.

Prominentin tiloissa eli ”pajalla” tapahtuviin huoltoihin pitää samalla tavalla käydä läpi tarvittavat varaosat ja tilata niitä, jos jotain puuttuu. Pajalla tehdään myös testiajoja pumpuille, säätimille ja antureille. Usein pajalle tulevien pumppujen, säätimien ja anturien kunnosta sekä huollon/korjauksen kustannuksista tehdään ensin yleinen arvio, joka sitten ilmoitetaan asiakkaalle.

Yllättäviä tilanteita tulee usein

Koronapandemia on tuonut mukanaan ylimääräisiä haasteita, kuten monessa huoltopaikassa vaadittavan negatiivisen koronatestituloksen. Lisäksi huollon työpäivässä on usein tilanteita, joita ei ole voitu suunnitella etukäteen. Asiakasta on pystyttävä auttamaan nopeasti, jos esimerkiksi koko prosessi vaarantuu tai se joudutaan jopa seisauttamaan.

Työpäivät ovat siis hyvin vaihtelevia, eikä tylsää päivää helposti tässä tiimissä tule.

ProMinent on vedenkäsittelyyn ja annostustekniikkaan erikoistunut yritys. Osaava henkilökuntamme avustaa niin oikean tuotteen valinnassa, asennuksessa kuin huoltoasioissa. Huoltoon saat yhteyden sähköpostitse os. huolto@prominent.fi tai puhelimitse +358 44 732 4011. Lue meistä lisää sivuiltamme www.prominent.fi tai www.prominent-yhteystiedot.fi.

 

 

Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Kerromme mielellämme lisää, ota yhteyttä sähköpostitse fi-prominent@prominent.com tai puhelimitse +358 9 4777 890.

Lue myös muita mielenkiintoisia kirjoituksia

Go to Top